استفاده از آکلونما: چرا گیاه سودمند است؟
استفاده از آکلونما: چرا گیاه سودمند است؟

گیاهان آگلونما، که به آن ها گیاهان چینی همیشه سبز نیز گفته می ‎شود در کشور چین از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و گیاهی خوش یمن به حساب می ‎آیند. این گیاهان از آن جهت که نیازمند مراقبت اندکی هستند و دارای انواع مختلف و با رنگ های متنوع می‎ باشند، برای نگهداری در آپارتمان بسیار مناسب هستند.

امروزه گیاهان چینی بسیار محبوب هستند و می توانند به صورت نمونه های منحصر بفرد برای تزیین خانه و یا برای مصارف فرش گل و گل آرایی استفاده شوند. بعضی از انواع گیاهان بیشتر به عنوان گیاهان دارویی توزیع می شوند.

بعضی از موارد مصرف گیاه آکلونما: پوشش زمینی(فرش گل)، کاشت توده ای، محوطه سازی، مناسب برای رشد در داخل خانه

چگونگی مراقبت از گیاهان همیشه سبز چینی؟ این گیاه در کود گیاهی و شن و پرلیت زنده می ماند. معمولا این گیاه مقاوم از خاک مرطوب لذت می برد و باید قبل از اینکه خاک آن خشک شود به آن آب بدهید. بیش از اندازه به گیاه آب ندهید و همچنین اجازه ندهید خاک گیاه به مدت چند روز خشک باقی بماند. این گیاه باید در جایی قرار داده شود که نور مستقیم خورشید به آن نتابد. به یاد داشته باشید نور مستقیم خورشید برگ های همیشه سبز گیاه چینی را به رنگ زرد تبدیل می کند. برای داشتن گیاه سالم، سبز و جذاب باید آن را در سایه و یا در مکان های دور از نور خورشید قرار داد.